Efektivitas Pembelajaran Bahasa Arab melalui Lagu Anggota Tubuh untuk Anak Usia Dini di RA Ibnu Halim

  • Hilda Zahra Lubis Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Fatimah Nayla Zaskia Siregar Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Widya Sari Nasution Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Zahra Afifah Universitas Islam Negeri Sumatera Utara

Abstract

This research discusses the effectiveness of learning Arabic through body parts songs for early childhood. The location of this research is RA Ibnu Halim. This type of research uses qualitative methods, the data collection procedures used in this research are questionnaires, observation, interviews, documentation. The aim of this research is to introduce body parts in Arabic to children through body parts songs.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Hilda Zahra Lubis, Universitas Islam Negeri Sumatera Utara

Program Studi Anak Usia Dini, Universitas Islam Negeri Sumatera Utara Medan

Fatimah Nayla Zaskia Siregar, Universitas Islam Negeri Sumatera Utara

Program Studi Anak Usia Dini, Universitas Islam Negeri Sumatera Utara Medan

Widya Sari Nasution, Universitas Islam Negeri Sumatera Utara

Program Studi Anak Usia Dini, Universitas Islam Negeri Sumatera Utara Medan

Zahra Afifah, Universitas Islam Negeri Sumatera Utara

Program Studi Anak Usia Dini, Universitas Islam Negeri Sumatera Utara Medan

Published
2024-11-18
How to Cite
ZAHRA LUBIS, Hilda et al. Efektivitas Pembelajaran Bahasa Arab melalui Lagu Anggota Tubuh untuk Anak Usia Dini di RA Ibnu Halim. Hadlonah: Jurnal Pendidikan dan Pengasuhan Anak, [S.l.], v. 5, n. 2, p. 01-10, nov. 2024. ISSN 2549-0141. Available at: <https://jurnal.uibbc.ac.id/index.php/hadlonah/article/view/2757>. Date accessed: 02 jan. 2025. doi: https://doi.org/10.47453/hadlonah.v5i2.2757.